pátek 13. ledna 2012

Vzdělávací EU projekty v oblasti bezbariérového cestování

V řadě komentářů k problematice cestování osob s handicapem se dočteme, že problém je často na straně nepřipraveného personálu v restauracích, hotelech či rekreačních zařízeních, který neví, jak pracovat  a komunikovat s lidmi s různým handicapem. A tak se teď můžeme podívat, jaké iniciativy a aktivity se v této oblasti odehrávají.  A uvidíme, že i zde se začínají věci dávat do pohybu.

Partneři sdružení ETCAATS  zahájili  evropský kurz v oblasti bezbariérového cestování. Tento nový on-line kurz se zabývá způsoby zlepšení cestovního ruchu a služeb zákazníkům, kteří mají specifické požadavky na dostupnost. Kurz je "předkrmem" pro podnikatele a zaměstnance, kterým poskytuje obecný úvod k tématu bezbariérového cestování. Obsahuje krátké texty, "dobré praxe", videa s případovými studiemi skutečných podniků a odkazy na metodickou podporu.

Absolvováním  kurzu se profesionálové v cestovním ruchu dozvědí o výhodách zapojení se do tohoto rychle rostoucího segnentu cestovního trhu a také o tom, jak přilákat a dobře obsloužit nové zákazníky. Kurzu mohou také využít studenti managementu cestovního ruchu a pohostinství.

Jednou z výhod e-learningového kurzu je, že účastníci mohou pracovat svým vlastním tempem, účastní se ho, když mají čas.On-line systém eviduje jejich práce a jejich výsledky.

Kurz byl připaven týmem členů sdružení ENAT v rámci programu Evropské unie pro celoživotní učení a jedním z jeho samozřejmých rysů je, že integruje vzdělávací materiály z různých evropských zemí. Pracovním jazykem kurzu je angličtina.

Kurz je
k dispozici na adrese: http://etcaats.toolip.gr/

Vzdělávací společností KAZUIST, spol. s r. o. z Třince realizuje projekt Cesty za poznáním, jehož  cílem je seznámit žáky středních škol s tématem cestovního ruchu přístupného pro všechny (bezbariérové cestování). V listopadu a v prosinci 2011 se do projektu zapojila Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborné škola v Opavě žáci. Její žáci oboru Management cestovního ruchu ověřovali vzdělávací programy „Bezbariérové cestování a bezbariérová komunikace“.

Obsahovou náplní těchto modulů byl nácvik komunikace a kontaktu s lidmi se zdravotním postižením, zohlednění zdravotního postižení při cestování, volnočasových aktivitách a přípravě animačních programů. Žáci rovněž zpracovávali ve skupinách projekt, který zjišťoval možnosti ubytovacích zařízení v našem regionu při poskytování služeb handicapovaným osobám. Zjištěná data budou využita pro tvorbu nových učebních materiálů, které škola dostane k dispozici pro školní rok 2012/2013. O zapojení se do projektu škola informuje zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat